گروه سایبری فاتح

گروه فرهنگی فاتح خیبر (تاسیس : 1393)

لوگوي فاتح
همسنگران
پیوندهای روزانه
  • ۲
  • ۰

 

 

سوال: در تاریخ ثبت شده که هنگامی که خلیفه ی دوم برای پیدا کردن قبر مخفی حضرت زهرا(س) به بقیع رفت و قصد نبش قبر رفت،امیر المؤمنین(ع) دستمال زرد به سر بسته و ذوالفقار از نیام برکشیده و سر در بقیع نشستند و بسیار واکنش سنگینی نشان دادند اما درمیان کوچه ها واکنش ایشان اینطور نبود.دلیل این تغییر موضع و تغییر رفتار چه بود؟

جواب: در دین مبین اسلام نبش قبر هر مسلمانی حرام است و بر هر مسلمانی  واجب است از نبش قبر مسلمان دیگر جلوگیری کند. ولذا حضرت امیر هم وقتی به همین منظور و وقتی که دیدند خلیفه ی دوم قصد جدی برای نبش قبر دارد واکنشی سنگین نشان دادند تا برای همیشه جلوی این کار را بگیرند. ثانیا حضرت امیر از طرف پیامبر(ص) در مسأله ی خلافت و جانشینی فقط مأمور به صبر بودند که این مأموریت را نیز به نحو احسن انجام دادند و این دلیل نمی شود که در برابر دیگر کارهای ناشایست سکوت اختیار کنند.

اما سوال شد که چرا در میان کوچه ها حضرت واکنش نشان ندادند؟ در پاسخ می توانیم بگوییم همانطور که گفتیم حضرت امیر از طرف پیامبر(ص) در مسأله ی خلافت و جانشینی مأمور به صبر بودند و همین امر سبب شد آن جنایات رقم بخورد. نکته قابل توجه این است که آن جنایات در محضر خود حضرت صورت نگرفت و در غیاب حضرت بود و اگر در حضور حضرت اتفاق می افتاد حضرت امیر(ع) قطعا واکنش نشان می دادند.

 

حجت الاسلام سید حمید خداداد حسینی

نظرات (۳)

با سلام
این پاسخ شما به شبهه تغییر رفتار امام علی را فقط یک شیعه میپذیرد.
اگر کسی خارج ازدین ما این شبهه را مطرح کند جوابی غیر از این طلب میکند.
لطفا جواب بدهید
با تشکر
پاسخ:
پاسخ به ایمیلتان ارسال شد
در صورت تمایل به نمایش عمومی گذاشته می شود.
سلام
خدا قوت
ممنون بابت روشنگری و پاسخ به شبهات این  کار رو ادامه بدید
یا حق...
  • علی ابراهیمی
  • سلام،بخش جالبی است.موفق باشید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">