گروه سایبری فاتح

گروه فرهنگی فاتح خیبر (تاسیس : 1393)

لوگوي فاتح
همسنگران
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

موسسه تحلیلی «عزرییل پراجکت» :

عملیات احتمالی نیروی هوایی اسرائیل در فردو با استقرار اس-300 خنثی شد

عملیات احتمالی نیروی هوایی اسرائیل در فردو با استقرار اس-300 خنثی شد

مدیر موسسه تحلیلی آمریکایی اذعان داشت، تاسیسات اتمی زیرزمینی فردو، با افزوده شدن سامانه موشکی «اس-300» پیش از پیش تقویت شد.


 
به گزارش  فاتح خیبر به نقل از فارس، «عامری سرین» مدیر موسسه «عزرییل پراجکت» که به طور تخصصی به تحلیل وقایع خاورمیانه مرتبط با منافع صهونیست‌ها و آمریکا می‌پردازد و در بیت المقدس اشغالی و واشنگتن دفاتری دارد، در تحلیلی پیرامون استقرار سامانه دفاع موشکی «اس-300» در تاسیسات فردو نوشت: ایران درحال استقرار موشک‌های اس-300 در اطراف یکی از اصلی‌ترین تاسیسات اتمی خود است که در توافق ایران قرار بود غیر فعال شود. فردو، تاسیساتی زیرزمینی مستحکم است و حال نیز با این سامانه موشکی تقویت شده و ایران قادر است عملیات نیروی هوایی اسرائیل و به علاوه بخش عمده عملیات نیروی هوایی آمریکا علیه این تاسیسات را خنثی سازد.
 
بر این اساس، در حالی که متقاعد کردن روس‌ها در عدم استقرار سامانه اس-300 در ایران پیشتر یک موفقیت در سیاست خارجی دولت اوباما به حساب می‌آمد و به آن افتخار می‌کرد، اما بلافاصله بعد از این ‌که دولت اوباما تشخیص داد روسیه از دفاع از برنامه اتمی ایران جدی است به فراموشی سپرده شد. اینک‌ روس‌ها  تجهیزات دفاع هوایی خود را در ایران مستقر کرده‌ و در عین حال مدت هاست که در سوریه نیز همین کار را اجرا نموده‌اند. اقدامی که آشکارا شمال خاورمیانه را مبدل به هلال ایرانی‌ها می‌کند.
 
در خاتمه این مطلب با بیان تردید نسبت به اراده آمریکا در اقدامی به نفع پیشبرد منافعش در خاورمیانه با توجه به همکاری ایران و روسیه به تحلیل «مایکل لدین» پرداخته شده که در بخشی از آن آمده است: با موفقیت‌های ایران و روسیه در عرصه شطرنج جهانی دست ترکیه به طور موثری کوتاه شده و اینک ایرانی‌ها در صدد کنترل منطقه از مرزهای افغانستان تا سوریه هستند، اقدامی که ترکیه را متوقف می‌کند.
 
وبگاه آمریکایی «دیلی‌کالر» نیز  در این زمینه نوشت که نصب سامانه‌های اس- 300 موجب شده تا دفاع تاسیسات غنی‌سازی «فردو» تقویت شود.
 
بر اساس این گزارش، تاسیسات فردو که از پیشتر نیز در مقابل حملات نظامی مقاوم بوده است، هم‌اکنون با استقرار سامانه‌های اس- 300، در مقابل حملات مقاوم‌تر  و هدف قرار دادن آن سخت‌تر از قبل شده  و دفاع هوایی این تاسیسات با سامانه‌های اس 300 ارتقا یافته است.
 
«جاناتان شانزر» معاون اندیشکده دفاع از دموکراسی به «دیلی کالر» در این باره گفت، سامانه‌های اس- 300 هم‌اکنون به شدت عملیات‌های نظامی آتی علیه سایت فردو را محدود می‌کنند.
 
وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به این مسئله اعلام کرد که نگران خبر رسانه‌های ایرانی در باره استقرار سامانه دفاع موشکی پیشرفته در اطراف تاسیسات زیرزمینی فردو است.
 
به نوشته «هیل»، سامانه دفاع موشکی اس-300 بعد از برجام و با وجود مخالفت آمریکا با ایران فروخته شد.
 
«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری اعلام کرد: «گزارش‌هایی از استقرار موشک‌های پیشرفته شنیده‌ایم. این مورد آشکارا موجب نگرانی ما می‌شود زیرا از دیر باز مخالف فروش تجهیزاتی با چنین قابلیت‌هایی به ایران بودیم. با کسب اطلاعات بیشتر  در این زمینه با شرکای خود رایزنی خواهیم نمود.»
 
کربی با بیان این‌که این مسئله در گفت‌‌وگوهای بین «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و همتای روسی خود در هفته گذشته بررسی نشد، گفت: «این موضوعی است که وزیر خارجه در گذشته و در موارد متعددی درباره‌اش صحبت کرده است.»
/2759/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">