گروه سایبری فاتح

گروه فرهنگی فاتح خیبر (تاسیس : 1393)

لوگوي فاتح
همسنگران
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

دولتمردان بجای سیاه‌نمایی به وعده‌هایشان عمل کنند / نباید فتنه‌گران در کشور پست بگیرند / دلارهای عربستان دهان «بان‌کی‌مون» را بست

دولتمردان بجای سیاه‌نمایی به وعده‌هایشان عمل کنند / نباید فتنه‌گران در کشور پست بگیرند / دلارهای عربستان دهان «بان‌کی‌مون» را بست

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه دلارهای عربستان دهان «بان‌کی‌مون» را بست، خطاب به وی گفت : آقای دبیرکل! نباید نگاه وهابی و سعودی داشته باشید.
 
به گزارشفاتح خیبر به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، با اشاره به سالگرد تأسیس نماز جمعه، اظهار داشت: لازم است یاد و نام ابوذر زمان آیت‌الله طالقانی را در جمع شما نمازگزاران جمعه و در این مکان گرامی بدارم و برای آن عالم مجاهد و فرهیخته که در راه به ثمر رسیدن این انقلاب تلاش‌ها و زحمات فراوانی را متحمل شد و زندان‌ها رفت و تبعیدها کشید و شکنجه‌هایی را به دست مزدوران رژیم طاغوت بر روح و جسمش تحمل کرد و به این خیزش الهی و نورانی کمک کرد، از خداوند متعال رحمت و مغفرت مسئلت کنم.
 
وی افزود: یکی از کسانی که در راه به ثمر رسیدن این انقلاب تلاش‌های خستگی‌ناپذیری انجام داد، مرحوم آیت‌الله طالقانی بود، به پاس قدردانی از آیت‌الله طالقانی به عنوان اولین امام جمعه بعد از انقلاب، لازم است به دو نکته از همه ویژگی‌های این شخصیت‌ عظیم‌الشأن اشاره کنم، در 30 تیر سال 58 در میدان بهارستان آیت‌الله طالقانی سخنرانی داشت که در آن گفت «رهبری و شخصیت رهبری به قدری قاطع و دارای ایمان و حسن نیت است که کمتر می‌توانید رهبری مانند آیت‌الله خمینی پیدا کنید، من هر وقت احساس یأس می‌کنم، از چنین رهبری، قاطعیت،‌ توکل و خلوص نیت می‌بینم، اگر قدردانی نکنیم خداوند ما را دچار عذاب خواهد کرد».
 
حجت‌الاسلام تقوی در ادامه تأکید کرد: ما باید تبعیت، اخلاص و ولایت‌مداری را از این مرد بزرگ بیاموزیم، امام خمینی(ره) نیز در وصف آیت‌الله طالقانی می‌فرماید «مرحوم آیت‌الله طالقانی مستقیم بود، مستقیم فکر و عمل می‌کرد، انحراف به چپ و راست نداشت، نه غرب‌زده بود و نه شرق‌زده، اسلامی بود و برای یک ملت مفید بود، رفتن ایشان ضایعه‌ای برای ماست». بنده این تعبیر را از امام در جایی ندیدم و ایشان تنها در مورد آیت‌الله طالقانی این‌گونه صحبت کردند.
 
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالگرد تأسیس نماز جمعه گفت: نماز جمعه در نظام اسلامی جریان جوشانی است که از سرچشمه محوریت نظام یعنی ولایت‌فقیه می‌جوشد و در بستر جامعه جریان پیدا می‌کند تا دل‌ها را آبیاری و نورانی کند؛ نماز جمعه از طرف شارع مقدس تشریع شد تا مردم هم در بعد سیاسی و هم در بعد تربیتی با معارف اسلامی بیش‌تر آشنا و توجیه شوند تا جامعه روزبه‌روز تعالی یابد و موفق شود.
 
حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه شرکت در نماز جمعه نوعی تمرین وحدت است، گفت: حضور در نماز جمعه نماد حضور مردم در صحنه است، یعنی شما هر هفته به مقام معظم رهبری، مسئولان نظام و دشمنان انقلاب اعلام می‌کنید که در صحنه حاضرید، نماز جمعه یکی از عوامل بقای نظام اسلامی است که در راستای استحکام پایه‌های نظام و استمرار اندیشه‌ها و مواضع انقلاب نقش بسیار مهم و موثری دارد.
 
وی با تأکید بر اینکه تبیین مواضع نظام یکی از رسالت‌های نماز جمعه است، یادآور شد: ائمه جمعه به حکم شرعی و به تبعیت از مقام معظم رهبری موظف‌اند سیاست‌های نظام و ولایت‌فقیه را در خطبه‌های نماز جمعه برای مردم تبیین کنند،‌ اصل 110 قانون اساسی 11 وظیفه را برای مقام معظم رهبری مشخص کرده که تعیین سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی، نخستین وظیفه رهبری است، سیاست‌ها، خطوط کلی مربوط به نظام و اصول اساسی مربوط به آن است؛ چراکه که مواضع نظام تکیه بر همین راهبردها دارد، مواضع نظام چیزی جز این خطوط کلی و اصلی و سیاست‌های کلان که حاکم بر مجموعه نظام است، نیست.
 
وی با تأکید بر اینکه مواضع اصلی و اصولی نظام درواقع احکام ضروری هستند، به بیان برخی از خطوط اصلی مواضع نظام پرداخت و یادآور شد: استکبارستیزی جزو مواضع اصلی و اساسی نظام است، استکبارستیزی مبنای قرآنی هم دارد و همه انبیا آمده‌اند تا به استکبارستیزی بپردازند، اصلاً ما چرا انقلاب کردیم و این همه شهید دادیم؟ آیا جز برای استکبارستیزی بود؟ باید بگویم اصل ضد اشرافی‌گری هم که جزو اصول قرآنی است، از سیاست‌های کلی نظام است، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هم یکی از اصول خدشه‌ناپذیر نظام اسلامی است.
 
وی برخورد با فتنه و فتنه‌گران، ترویج و تقویت ارزش‌های اسلامی و انسانی مانند جهاد، شهادت و ایثار و حمایت از مظلومان و محرومان جهان را از دیگر اصول نظام اسلامی دانست و اعلام کرد: مقابله و معارضه با ترور و تروریسم نیز از دیگر اصول اساسی این نظام است، امروز ما در منطقه روبروی تروریسم و مستکبران ایستاده‌ایم، اما مستکبران، تروریسم را بر اساس قاموس فکری خودشان معنا می‌کنند.
 
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: مسئولین نظام از فتنه گران و از کسانی که هنوز حاضر نیستند از کلمه فتنه  استفاده کننده، برای مناصب مختلف استفاده نکنند.
 
حجت‌الاسلام تقوی در ادامه سخنانش به انتقاد شدید از اقدامات و عملکرد «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل پرداخت و اظهار داشت: در تمام دوران سازمان ملل هیچ دبیر کلی بی‌عرضه‌تر، دله‌پاتوتر، بله قربان‌گوتر، ترسوتر و ضعیف‌تر از آقای «بان‌کی‌مون» نبوده است؛ چرا که این دبیرکل حتی حاضر نشد از مردم مظلوم یمن حمایت کند، آقای دبیر کل! شما سازمانی را اداره می‌کنید که یک نهاد جهانی و بین‌المللی است، نباید نگاه وهابیت و سعودی داشته باشید! دلارهای عربستان دهان «بان‌کی‌مون» را بست، او دبیر کل یک سازمان بین‌المللی است، آقای «بان‌کی‌مون» از کره جنوبی است، اما به مردم کره جنوبی به خاطر چنین فردی تسلیت می‌گویم، آیا نظام تعلیم و تربیت کره جنوبی این شجاعت را ندارد که به مردم این کشور ایستادگی در برابر زیاده‌خواهان و تروریست‌ها را بیاموزد تا اقدامات آنها را محکوم کنند!؟
 
وی بر همین اساس ادامه داد: آقای بان‌کی‌مون! شما تاریخ ملت کره جنوبی را که مردمی پرتلاش و زحمت‌کش هستند، مخدوش کردید و برای نسل‌های آینده این کشور مایه سرافکندگی شدید؛ امروز آقای «بان‌کی‌مون» قتل‌ها را امضا می‌کند،‌ آقای دبیرکل! اگر نمی‌توانید در برابر زیاده‌خواهان ایستادگی کنید، بهتر است استعفا دهید،‌ آقای بان‌کی‌مون! شخصیتت خود و ملت خود و آبروی سازمان ملل را به حراج نگذارید؛ امروز ملت‌ها دیگر هیچ اعتمادی به این‌گونه سازمان‌ها ندارند و کاخ اعتماد به این‌گونه سازمان‌ها فروریخته است.
 
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ترویج، تقویت و پیگیری حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم از طریق اقتصاد مقاومتی را از جمله دیگر اصول نظام اسلامی دانست و گفت: همه این موارد جزء مواضع نظام است و در متن نظام قرار دارد، کسی نمی‌تواند در این نظام نفس بکشد و بگوید این مواضع نظام را قبول ندارم، تقویت و توسعه تفاهم اجتماعی از دیگر اصول اساسی این نظام است، وحدت اجتماعی حول محور تفاهم اجتماعی تحقق پیدا می‌کند و نماز جمعه می‌کوشد تا تفاهم اجتماعی را تقویت کند تا به وحدت دست یابیم.
 
وی با بیان اینکه نماز جمعه نمایانگر نظم و برادری است، تصریح کرد: پشتیبانی از مسئولان خدمتگزار در نظام اسلامی از دیگر اصول اساسی این نظام است، ما از همه مسئولان اجرایی و خدمتگزاران مخلص که خالصانه به این انقلاب خدمت می‌کنند حمایت می‌کنیم،‌ ما به تبعیت از مقام معظم رهبری از دولت پشتیبانی می‌کنیم؛ چرا که دولت مظهر اقتدار ملت است، مسئولان دولتی باید به وعده‌هایشان عمل کنند نه اینکه همه چیز را گردن گذشته بیندازند، نباید عده‌ای به سیاه‌نمایی بپردازند، بدانند این روش‌ها جواب نمی‌دهد و باید اعلام کنند که خودشان چه کاری انجام داده‌اند.
 
رئیس  شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در پایان نقد منصفانه و دفاع واقع‌بینانه را از دیگر اصول اساسی این نظام اعلام و خاطرنشان کرد: نقد باید به معنای واقعی کلمه باشد، بیش از 850 امام جمعه در کشور داریم که همه آنها دلسوز هستند و البته بسیاری از آنها پدر شهید هستند،  نقد و نقادی دستاوردهای بسیار زیادی دارد و نقد در جامعه نشان آزادی و آزادگی است موجب رشد و نشاط جامعه می‌شود، نماز جمعه باید به مردم امید بدهد، امیدبخشی نیز از دیگر اصول اساسی این نظام است.
/2759/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">