گروه سایبری فاتح

گروه فرهنگی فاتح خیبر (تاسیس : 1393)

لوگوي فاتح
همسنگران
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

امیرموسوی در مراسم یادبود شهید سرلشکر منفردنیاکی :

نه لبخندهای آمریکا ما را فریب می دهد و نه تهدیدات شان ما را می‌ترساند / ملت ایران حق غصب شده و به تاراج رفته خود را از حلقوم آمریکا بیرون می‌کشد

نه لبخندهای آمریکا ما را فریب می دهد و نه تهدیدات شان ما را می‌ترساند / ملت ایران حق غصب شده و به تاراج رفته خود را از حلقوم آمریکا بیرون می‌کشد

جانشین فرماندهی کل ارتش گفت : ملت ایران از همان سوم خرداد ماه دریافته اند که باید حق به تاراج رفته و غصب شده خود را از حلقوم آمریکای جنایتکار بازپس گیرند.
 

به نقل از خبرگزاری دانشجو، سیدعبدالرحیم موسوی، جانشین فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی صبح امروز در مراسم یادواره شهید امیرسرلشکر سیدمسعود منفرد نیاکی از فرماندهان عملیات بیت المقدس که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، اظهار داشت: از مدافعان حرم که برای دفاع از حریم و حرم ارزش های دینی تلاش می کنند جانبازان عزیز، آزادگان سرافراز، خانواده معظم شهدا تکریم می کنیم و بر همه ایثارگران، مدافعان راه دفاع از اسلام عزیز، قرآن کریم، انقلاب شکوهمند اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز درود می فرستیم.

وی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ماه بیان داشت: روز آزادسازی خرمشهر یکی از به یادماندنی ترین و زیباترین روزهای نسلی است که 19 ماه با تحمل داغ سوزان اسارت این قطعه از خاک ایران عزیز منتظر چنین روزی بودند و آن روز دیدنی هرگز از خاطره این نسل فراموش نخواهد شد.

امیرموسوی تصریح کرد: زمانی که از این نسل سوال می پرسند قشنگ ترین خاطره شما چیست؟ آن را سوم خرداد ماه و روز آزادسازی خرمشهر اعلام می کنند و وقتی از آنها سوال می شود که حماسی ترین و زیباترین جملاتی که در ذهن شما نقش بسته چه جمله ای است جمله معروف شنوندگان عزیز خونین شهر شهر خون آزاد شد ... .

جانشین فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه 19 ماه این داغ را ملت تحمل کردند، تصریح کرد: هر سال با نزدیک شدن به این ایام گویی که یک بهار دیگر برای ملت ایران فرا می رسد. انگار که در سال ما دوبار هفته دفاع مقدس داریم.

وی افزود: یک بار هفته دفاع مقدس مصطلح ما همان هفته ای است که از 31 شهریور ماه آغاز می شود. هفته ای که فریادگر مظلومیت ملت مظلوم ایران است که استکبار جهانی به سرکردگی طاغوت و آمریکای جنایتکار به وسیله عروسک خیمه شب بازی خود صدام مخلوع این جنایت را علیه ملت ایران روا داشتند.

امیرموسوی با بیان اینکه ظلم و ستم آمریکای جنایتکار هیچ گاه از ذهن ملت ایران، خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان پاک نخواهد شد، یادآور شد: ظلمی که آمریکای جنایتکار بر این ملت روا داشته هرگز و هرگز پاک نخواهد شد نه لبخندهایشان را این ظلم را از ذهن ما بیرون خواهد کرد و ما فریب می خوریم و نه تهدیدات شان چیز جدیدی است که بخواهد ما را بترساند همواره فریاد ما خواهد ماند که زخم خورده زخم های عمیق استکبار جهانی و شیطان اکبر آمریکای جنایتکار هستیم.

جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد: یک هفته هم هفته اول خرداد ماه است که این هفته منادی اقتدار، افتخار، ایستادگی و یادآوری پیروزی خون بر شمشیر است.

وی تاکید کرد: سوم خرداد ماه تنها باز پس گیری شهری در اسارت دشمن نبود بلکه از بازگشت غرور ملی و افتخار یک ملت انقلابی و مظلوم یادآوری می کند و سخن می گوید. آزادسازی خرمشهر نمایانگر اراده پولادین ملتی است که پاره تنش را از چنگال کثیف استکبار بیرون آورد و از همان روز به یاد ماندنی ملت بر این باور است که حق خود را با ایمان، مقاومت، ایثار و ایستادگی از حلقوم دشمن بیرون خواهد کشید حتی اگر این دشمن نیمی از قدرت نظامی جهان را در اختیار داشته باشد.

امیرموسوی تاکید کرد: ملت بزرگ ایران حق غصب شده و به تاراج رفته خود را با الهام از پیروزی سوم خرداد ماه پس می گیرد حتی اگر غارتگر نه حیوان دست آموز استکبار بلکه خود حیوان اکبر باشد. ملت بزرگ ایران با درسی که از سوم خرداد ماه و پیروزی عملیات الی بیت المقدس گرفتند حق خود را از حلقوم آمریکا بیرون خواهد کشید.

جانشین فرمانده کل ارتش بیان داشت: در آفریدن این حماسه بزرگ همه ملت ایران از ریز و درشت در این پیروزی سهیم بودند در راس یادآوری آن روزهای بزرگ همواره این جمله بسیار مهم حضرت امام (ره) تداعی می شود که خرمشهر را خدا آزاد کرد اما آنها که وسیله این کار بودند همه ملت نیز به شمار می روند. عملیات بیت المقدس از نظر کارشناسان نظامی یکی از بزرگ ترین عملیات های نظامی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره شخصیت شهید نیاکی عنوان کرد: درباره شهید نیاکی سخن بسیار است. اجزا و زوایای ریز سیره زندگی و فرماندهی و عملیات شهید نیاکی را باید با دقت بیشتری مورد شناسایی قرار داد اما در توصیف این شهید باید دانست یکی از برجسته ترین فرماندهان دفاع مقدس و فرماندهان اصلی دوران دفاع مقدس به شمار می رود و به دلیل دانش، تجربه، توانمندی و منش فرماندهی و سجایای اخلاقی مدیریتی خاصی که داشت مورد توجه همه فرماندهان حتی فرماندهان رده بالای خود بود و در واقع به نوعی مورد رجوع فرماندهان دیگر قرار می گرفت.

امیرموسوی از دیگر ویژگی های شهید نیاکی به تکلیف مداری وی اشاره کرد و بیان داشت: تکلیف مداری شهید نیاکی و ترجیح مسئولیت و خدمت در دوران دفاع مقدس و تمامی سلایق و خواسته هایش یکی از ویژگی های بارز وی به شمار می رود همان گونه که این شهید با وجود بیماری فرزندش اما عرصه جنگ و خدمت به کشور را به ماندن در کنار فرزندش ترجیح داد.

جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد: شهید نیاکی فردی با صلابت، با سواد، شجاع، مقتدر و در عین پاکی، متواضع و مهربان بود؛ طبیعت فرماندهی اقتضا می کند که یک فرمانده از صلابت، سختی، نظم و خشکی خاصی برخوردار باشد این در حالی است که شهید نیاکی با داشتن این ویژگی ها و ادغام و اعمال آنها با مهربانی و تواضع توانست یکی از ویژگی های خاص خود را به منصه ظهور برساند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روحیه قوی و مقتدرانه شهید نیاکی در برابر هجوم اخبار ضد و نقیض از جبهه دشمن و قرار گرفتن در شرایط و امکاناتی که گاها با نقص ها و کاستی هایی روبرو می شدیم از دیگر ویژگی های بارز شهید نیاکی است. این در حالی است که شناسایی مناطق عملیاتی یکی از پرمخاطره ترین کارها در دوران دفاع مقدس به شمار می رفت که این شهید شخصا خود در شناسایی این مناطق حاضر می شد.

گفتنی است در پایان آئین رونمایی از تمبر یادبود و رونمایی از نرم افزار جامع چند رسانه ای از زندگی شهید منفرد نیاکی همچنین رونمایی از تندیس این شهید دلاور و همچنین رونمایی از کتاب جنگ نرم و اتاق فکر توسط امیر موسوی، جانشین فرماندهی کل ارتش انجام شد.

شایان ذکر است امیر موسوی از خانواده شهید سرلشکر سیدمسعود منفرد نیاکی تجلیل به عمل آورد.
/2759/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">