گروه سایبری فاتح

گروه فرهنگی فاتح خیبر (تاسیس : 1393)

لوگوي فاتح
همسنگران
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

مقام آمریکایی مدعی شد

اوباما در دیدار غیرعلنی با ملک سلمان : عربستان باید همزیستی با ایران را بیاموزد

اوباما در دیدار غیرعلنی با ملک سلمان : عربستان باید همزیستی با ایران را بیاموزد

یک مقام آمریکایی بامداد پنجشنبه ادعا کرد رئیس‌جمهور آمریکا در نشستی غیرعلنی با پادشاه عربستان به او گفته که ریاض باید همزیستی با ایران را یاد بگیرد.
 
  به نقل از فارس، یک مقام آمریکایی می‌گوید باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی به ملک سلمان پادشاه عربستان اطمینان خاطر داده که واشنگتن متحد ریاض باقی خواهد ماند.


 
علی‌رغم این، این مقام آمریکایی که با بلومبرگ گفت‌وگو می‌کرد، اضافه کرده که اوباما بابت انتقادهای تند و تیز اخیرش از عربستان معذرت‌خواهی نکرده و بار دیگر اصرار کرده که این کشور باید همزیستی با رقیبش ایران را یاد بگیرد. 
 
اوباما در مصاحبه‌ای با نشریه آتلانتیک که چند هفته پیش چاپ شد کشورهای متحد منطقه‌ایش را کشورهایی «راحت‌طلب» توصیف کرده بود که می‌خواهند آمریکا را به جنگ‌هایی که منافع آمریکا در آنها نیست، بکشانند. بسیاری در عربستان سعودی، و از آن جمله بعضی از اعضای خاندان حاکم عربستان، اظهارات اوباما را معطوف به کشور خودشان دیدند.  رئیس‌جمهور آمریکا در آن مصاخبه عباوه بر این گفته بود که عربستان سعودی باید بیاموزد تا در منطقه سهمی به ایران بدهد.
 
اوباما قرار است در توقف دو روزه‌اش در ریاض که احتمالاً آخرین سفرش به خاورمیانه در کسوت رئیس‌جمهوری آمریکا خواهد بود به متحدان منطقه‌ای واشنگتن اطمینان خاطر بدهد که رابطه با آنها را قربانی بهبود رابطه با ایران نخواهد کرد. 
 
به نوشته بلومبرگ، دیدار اوباما با ملک سلمان درابتدای سفر یک هفته‌ایش به عربستان سعودی، انگلیس و آلمان صورت گرفته است. وی قرار است روز پنجشنبه در نشست شورای همکاری خلیج فارس شرکت کند. 
 
رئیس‌جمهور آمریکا قبل از دیدار خصوصی با پادشاه عربستان این اظهارات را خطاب به او بیان کرد: «پذیرای سلام مردم آمریکا باشید و ما قدردان میهمان‌نوازی شما هستیم - نه فقط به خاطر این نشست، بلکه به خاطر میزبانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا که فردا برگزار می‌شود.» 
 
مقام مورد استناد بلومبرگ می‌گوید در نشست خصوصی سران دو کشور درگیری‌های مختلف در منطقه، از جمله در سوریه، عراق، یمن و خاورمیانه مطرح شده است.
 
او می‌افزاید اوباما و سلمان درباره حقوق بشر هم صحبت کرده‌اند و در بحث درباره نظام قضایی عربستان سعودی، جدی‌ترین اختلاف نظرها را داشته‌اند.
 
عربستان سعودی اخیراً شیخ نمر، روحانی برجسته شیعه را اعدام کرد که با اعتراض شدید تهران مواجه شد. 
 
مقام آمریکایی می‌گوید رئیس‌جمهور آمریکا اهمیت همزیستی مسالمت‌آمیز عربستان با ایران را به جای استفاده ریاض از قوای نظامی در درگیری‌های فرقه‌ای را خاطرنشان کرده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">