گروه سایبری فاتح

گروه فرهنگی فاتح خیبر (تاسیس : 1393)

لوگوي فاتح
همسنگران
پیوندهای روزانه
  • ۱
  • ۰

تفنگداران آمریکایی آزاد شدند/ سردار فدوی: ممکن بود فاجعه‎‌ای رخ دهد +تصاویر


روابط عمومی سپاه: تفنگداران آمریکایی آزاد شدند/ آمریکایی‌ها متعهد شدند که دچار اشتباهات مجدد نشوند

خلیج فارس: پس از این حادثه، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه اعلام کرد که حضور این دو شناور در آبهای ایران به دلیل بروز مشکل در سامانه ناوبری آن رخ داده است.

خلیج فارس: 10 تفنگدار دستگیر شده امریکایی در آبهای استان بوشهر آزاد شدند.

به گزارش «خلیج فارس»؛ براساس اعلام سپاه پاسداران، این تفنگداران ساعت 16 روز سه شنبه 22 دی ماه در حوالی جزیره فارسی به دلیل ورود به آبهای ایران توسط منطقه دوم نیروی دریایی توقیف و به این جزیره منتقل شدند.

جزیره فارسی غیرمسکونی و در محدوده آبهای استان بوشهر می باشد. پس از این حادثه، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه صبح امروز در گفتگویی با شبکه خبر اعلام کرد که حضور این دو شناور در آبهای ایران به دلیل بروز مشکل در سامانه ناوبری آن رخ داده و احتمالا آزاد خواهند شد.

نخستین تصاویر سپاه از بازداشت تفنگداران آمریکایی (اینجا)

نخستین عکس از دستگیری ۱۰ تفنگدار آمریکایی توسط سپاه منتشر شد (+عکس)
نخستین عکس از دستگیری ۱۰ تفنگدار آمریکایی توسط سپاه منتشر شد (+عکس)

ظهر امروز (چهارشنبه) روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای با اشاره به قطعیت غیر عمدی بودن ورود غیر قانونی و غیر مجاز شناورهای رزمی امریکایی به آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس، از رها سازی تفنگداران دستگیر شده امریکایی در آب‌های بین المللی خبر داد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه: ممکن بود فاجعه ای رخ دهد

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران پس از آزادی تفنگداران آمریکایی، گفت: «رفتار ما با تفنگداران آمریکایی اسلامی بود. آن‌ها واقعا نمی‌دانستند که در آب‌های کشور ما هستند.» ارتش آمریکا نیز با صدور بیانیه ای سلامت 10 تفنگدار را تائید کرده است.

سردار فدوی پس از این اتفاق در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت 14 شبکه اول سیما در خصوص نوع رفتار با تفنگداران آمریکایی گفت: «به دلیل این‌که رفتار ما با آن‌ها اسلامی و بر مبنای اسلام بود؛ بنابراین آن‌ها نیز نگرانی از رفتار ما نداشتند. در عین حال از همان ابتدا تصریح کردند که نمی‌دانستند در سرزمین ما به سر می‌برند.»

دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به رها کردن 10 نظامی آمریکایی بازداشت شده، گفت: «پس از بررسی‌ها، مشخص شد آمریکاییها بر اساس طرح از پیش تعیین شده وارد نشده بودند.»

او تاکید کرد که آنها مقاومتی نکردند و پس از بازداشت، به جزیره فارسی منتقل و پس از طی مراحل مورد نظر رها شدند.

تصاویر سپاه از تفنگداران آمریکایی قبل از آزادی (اینجا)

(تصاویر) تفنگداران دریایی امریکا قبل از آزادی


فدوی گفت: «ناوهواپیمابر آمریکایی ترومن در زمان دستگیری متجاوزین 40 دقیقه رفتار غیرحرفه‌ای داشت در حالیکه ما با موشک های ساحل به دریا، شناورهای تندروی موشک انداز و توانمندی های متعدد خود در آمادگی بالایی به سر می بردیم و طی اطلاعیه ای که از سیستم بین المللی پخش کردیم، از حرکات بعدی غیر مسئولانه آنها جلوگیری کردیم.»

او ادامه داد: «ناوهواپیمابر آمریکا و فرانسه در تیررس موشک‌های ما بودند و اگر کار غیرحرفه‌ای خود را ادامه می دادند، فاجعه ای رخ می داد که در طول تاریخ برای آنها اتفاق نیفتاده بود.»

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آنها در معرض شلیک های ما بودند که در صورت این اتفاق، به انهدام آنها می انجامید.

فدوی با بیان اینکه عبور از آبهای سرزمینی هر کشور قوانین خودش را دارد، گفت: «یکی از این قوانین، تشخیص کشور ساحلی مبنی بر عبور بی ضرر آن شناور است و ما از گذشته اعلام کردیم که عبور آمریکایی‌ها، عبور بی ضرر نیست و این ما هستیم که آن را تشخیص می دهیم.»

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: «بررسی ها، بازجویی ها و بررسی سیستم ناوبری آنها نشان داد که آنها غیر عمد و نادانسته وارد آبهای ایران شدند و در انتها هم خودشان و هم دیپلماتهایشان اشتباهشان را قبول کردند و متعهد شدند که آن را تکرار نکنند و مسئولین ما هم تصمنیم به آزادسازی آنها گرفتند.»

او افزود: «آنها گفتند که می خواستند مسیر کویت به بحرین را طی کنند که مسافت زیادی است و هماهنگی مناسبی با ناوگروه خودشان نداشتند و قاعدتا نباید این مسافت زیاد را با این شناورها می رفتند. سیستمشان مشکل پیدا کرده و طی بازجویی‌ها این موضوع مشخص شد.»

فدوی گفت: «آنها تفنگداران جوانی بودند و یکی از آنها هم خانم بود که با آنها رفتار محترمانه‌ای شد.»

نمونه ای از شناورهای آمریکایی که توسط سپاه توقیف شد

روابط عمومی سپاه: تفنگداران آمریکایی آزاد شدند/ آمریکایی‌ها متعهد شدند که دچار اشتباهات مجدد نشوند

بیانیه ارتش آمریکا

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آمریکایی آزادی تفنگداران دریایی را تایید کرده‌اند و شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز گفته است که آنان برای معاینات پزشکی به ناو هواپیمابر آنزو منتقل شده‌اند.

ارتش آمریکا نیز در این باره بیانیه ای صادر کرد. بیانیه ارتش آمریکا به شرح ذیل است: «10 ملوان آمریکایی پس از خارج شدن از ایران، سالم تحت نظارت آمریکا قرار گرفتند. هیچ نشانه‌ای از اینکه ملوانان در جریان بازداشت کوتاهشان آسیبی دیده باشند، وجود ندارد.

ملوانان ساعت 8:43 امروز(به وقت گرینویچ) سوار بر دو قایق فرماندهی ریورین که آنها در زمان ماموریتشان ارتباطشان را با نیروی دریایی از دست دادند، جزیره فارسی را ترک کردند. ملوانان پس از آن با ناو هواپیمابر آمریکا منتقل شدند و دو قایق آنها توسط دیگر ملوانان به بحرین که مبدا آنها بود، منتقل شدند. نیروی دریایی درباره شرایط و وضعیتی که منجر به حضور ملوانان در ایران شد، تحقیق خواهد کرد».

 جان کری از ایران تشکر کرد

وزیر امور خارجه آمریکا ساعتی پس از آزادی تفنگداران آمریکایی با صدور بیانیه ای از مسوولان ایرانی برای این اقدام تشکر کرد.

واشنگتن پست با انتشار این بیانیه نوشت: جان کری عصر روز چهارشنبه در این بیانیه از حل و فصل این موضوع از طریق مسالمت آمیز و کارآمد قدردانی کرد.

 موقعیت توقیف دو فروند شناور رزمی آمریکایی

متن بیانیه سپاه پاسداران

در اطلاعیه  سپاه پاسداران در خصوص آزادی تفنگداران آمریکایی آمده: در پی ورود غیر قانونی و غیر مجاز دو فروند شناور رزمی امریکایی به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و در حوالی جزیزه فارسی در عصر روز گذشته (سه‌شنبه مورخ 94/10/22 ) این شناورها پس از تمکین اخطار شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه متوقف و سرنشینان آن که 9 تفنگدار مرد و یک تفنگدار زن بودند، دستگیر شدند.

همانگونه که در اطلاعیه‌های قبلی تصریح شده بود در هنگام توقیف این دو شناور رزمی، ناوگروه هواپیمابر "ترومن" امریکا و ناوگروه هواپیمابر "شارل دو گل " فرانسه در آب‌های بین المللی منطقه حضور داشته‌اند و همزمان ناو گروه هواپیمابر امریکایی اقدام به تحرکات انفعالی و احساسی هوایی و دریایی نمود که با هوشمندی و مدیریت مقتدرانه نیروی دریایی سپاه کنترل و آرامش در منطقه تأمین شد.

پس از انتقال و استقرار تفنگداران دستگیر شده در محل پایگاه نیروی دریایی سپاه، بررسی‌های لازم پیرامون چرایی و چگونگی ورود غیر قانونی آنان آغاز گردید و همزمان مقامات سیاسی امریکا در تماس‌های مکرر با مقامات سیاسی کشورمان با غیر عمدی خواندن اقدام شناورهای رزمی خود، آزادی تفنگداران امریکایی را در خواست کردند.

پس از بررسی‌های فنی و عملیاتی در تعامل با مراجع ذیصلاح سیاسی و امنیت ملی کشور و مشخص شدن سهوی و غیر عمدی بودن ورود شناورهای رزمی امریکا به آب‌های جمهوری اسلامی ایران و عذر خواهی آنها؛ تصمیم به رها سازی آنان گرفته شد.

امریکایی‌ها متعهد شدند که دچار اشتباهات مجدد نشوند و تفنگداران دریایی دستگیر شده لحظاتی قبل با نظارت شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های بین المللی رها شدند.

در پایان تاکید می شود رزمندگان غیور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مانند گذشته در پهنای خلیج فارس و تنگه هرمز با اقتدار و صلابت از سیادت دریایی و مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران دفاع خواهند کرد.

  • ۹۳/۰۷/۲۰
  • خادم الرضا

نظرات (۱۵)

نمی‌دونم می‌دونید یا نه ولی یکی از سخت‌ترین بخش‌های یادگیری مکالمه عربی یا زبان عربی، یادگیری بخش اعداد عربیه! شمارش اعداد در زبان عربی به این خاطر سخته که زبان عربی، غیر از تقسیم‌بندی کلی ترتیبی و شمارشی -که همه زبان‌ها این تقسیم‌بندی رو دارند- اعداد رو به چند بخش دیگه تقسیم می‌کنه و برای هرکدوم یه قاعده و قانون خاصی برای شمارش قرار میده.

اعداد مفرد، مرکب، عقود و معطوف!!!

حالا اینارو بخوای ضربدر دو کنی! قاعده یک و دو و یازده و دوازده و هزار رو هم بخوای بهش اضافه کنی!!!

یه چیز شلم شوربایی میشه خلاصه!

ما که چندسال پیش مشغول یادگیری مکالمه عربی بودیم، زیاد تو اینترنت دنبال آموزش اعداد عربی گشتیم اما چیز دندون‌گیری پیدا نکردیم! نه عکسی، نه فیلمی، نه جدولی! فقط چندتا سایت بودن که یک تا صد رو شمرده بودن برامون!

بخاطر همین تصمیم گرفتیم خودمون یه آموزش کامل اعداد عربی درست کنیم و بزاریم تا همه بتونن استفاده کنن! لینکش رو براتون میذارم. اگه دوست داشتید ببینید و یاد بگیرید. اگرم خودتون دوست نداشتید بفرستید برای یکی که دوست داره!

فیلم آموزش اعداد عربی | آموزش اعداد ترتیبی و شمارشی با فیلم

سلام
مرسی خادم الرضا
چه عجب یاد ما کردی
  • مدافعان حرم
  • پایگاه رسمی مدافعان حرم http://www.modafeon.blog.ir
    ما را با درج لینک در وبگاه خود حمایت نمائید
    یاعلی
  • هیئت مجازی کتاب
  • سلام

    عیدتون مبارک ...

    دعوتید به 7+3+...

    http://heyateketab.blog.ir/
  • ی آنتی زایون
  • سلام 

    تو مگو ما را بدان شه بار نیست

    با کریمان کارها دشوار نیست. . .


     
    دعوتید به آنتی زایون با مطلب : وَ فىِ أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ لِّلسَّائلِ وَ المَْحْرُومِ و در اموال خود براى سائل و محروم حقى قائل بودند سوره ذاریات - آیه 19
  • فاطمه پرواز
  • سلام
    خداقوت 
    در رزمنده مجازی با مطالبی درباره نهم دی ماه بروزیم 
    منتتظر حضورتون هستیم 
    یاحق 
     سلام
    پس حدود یک ماه با قسمت 24 مجموعه طنز های انتقادی به روزیم
    منتظر حضور سبزتان هستیم..
    یاعلی
    http://bloggers.blog.ir/1393/09/12
  • امین کوهرو
  • امام رضا(ع):هر کس مى خواهد معده اش آزارش ندهد، در بین غذا آب نخورد. بحارالأنوار، ج 62، ص323
    _________________________________
    سلام علیکم همسنگر.
    وب پر محتوایی دارید. اجرتون با حضرت حق.
    خوشحال میشم از وب "نمایشگاه اقتصاد مقاومتی مشهد" بازدید نمایید...
    www.namayeshgaheghtesadi.blog.ir
    یا علی مدد

  • علی ابراهیمی
  • پنج شب عاشقی...
    مراسم عزاداری دهه دوم محرم1393
    سخنرانان:
    حجت الاسلام و المسلمین مهدی زاده
    حجت الاسلام و المسلمین عظیم دخت
    مداحان:
    رضا اسکندر محسنی
    حامد احمدی
    زمان: از 15 آبان بمدت پنج شب ساعت 20
    مکان: رشت.بلوار شهید بهشتی.خیابان شهید قربانزاده(جماران).روبروی پایگاه مقاومت بسیج حُــرّ جماران
  • علی ابراهیمی
  • با سلام، خدا قوت. به روزم.
    سلام ... خداقوت ! انشالله همیشه موفق و پایدار باشید

    با تبادل لینک موافقید؟
    لطفا اگر موافقید با اسم: اخبار جدید لینک کنید و اطلاع بدید تا با چه اسمی لینکتون کنم!

     سلام
    با قسمت بیست و سوم مجموعه طنز های انتقادی با عنوان بنزین به روزیم.
    منتظر حضور سبز و کامنت های پر شورتان هستیم.
    یاعلی
    http://bloggers.blog.ir/
    سلام همسنگر خدا قوت


    پنل کاربری رایگان است (بسته B ) با تعرفه ارسال 88 ریال .

    از عید قربان تا عید غدیر خط 14 رقمی پیشنهادی خود را به صورت کاملا رایگان از ما هدیه بگیرید!
     

    تنها کافی است خط مورد نظر را با پیش شماره (* * * * * * 50002040 )

    از بخش پشتیبانی پنل کاربری در قالب تیکت ارسال نمایید.

    پیشنهاد می کنیم حداقل 5 شماره به ترتیب الویت ارسال نمایید تا در صورت آزاد نبودن خط، الویت بعدی شما در نظر گرفته شود.

    " لطفا خطوط پیشنهادی خود را فقط در قالب "یک تیکت" ارسال کنید .

    در صورت مشاوره با شماره 09366482925 تماس بگیرید .

    sms.jahan-payam.ir

     سلام
    با قسمت بیست و دوم مجموعه طنز های انتقادی با عنوان خلاقیت به روزیم.
    منتظر حضور سبز شما و کامنت های پر شورتان هستیم
    یاعلی
    http://bloggers.blog.ir/
     سلام
    خسته نباشید
    خدا قوت
    با قسمت بیست و یکم مجموعه طنز های انتقادی با عنوان بوی ماه مهر به روزیم..
    منتظر کامنت های پر شورتان هستیم..
    یاعلی
    http://bloggers.blog.ir/

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">